pielęgnacja włosów farbowanych..

Wracamy do tematu farbowanych włosów i ich pielęgnacji.
Najciężej w przypadku włosów farbowanych jest utrzymać ich kolor i blask. Po kilku maciach zazwyczaj włosy tracą kolor, zwyczajnie zostaje on spłukanych z naszej głowy.

Dlatego tak ważna jest ich odpowiednia pielęgnacja.

Co powinniśmy zrobić aby przedłużyć " świeżość " naszych włosów? Przede wszystkim szampon. Wybierajmy szampony przeznaczone do włosów farbowanych, nie muszą to być szampony z najwyższej półki. Średni koszt dobrego szamponu to ok 10-15 zł. Kolejny krok to odżywka. Warto zaopatrzyć się w odżywkę chroniącą kolor i strukturę włosów farbowanych, dodatkowo raz w tygodniu warto jest skorzystać z odzywki regenerującej, wzmacniającej lub odbudowującej włosy.
Jeśli mamy duży problem z włosami, są przesuszone, fajnym rozwiązaniem są olejki do włosów, arganowy lub ten który mamy w kuchni kokosowy (koniecznie nierafinowany). Jeśli mam czas ja stosuję olej kokosowy wcierając go w całe włosy , przykrywam foliowym czepkiem i pozostawiam na około 30 min. Po tym czasie myje dokładnie włosy szamponem. W przypadku oleju arganowego można wetrzeć go we włosy i pozostawić na noc. Rano umyć włosy szamponem.

Odkąd zmieniłam kolor włosów na czerwień dość trudno zachować na dłużej ich kolor, aby jednak włosów nie obciążać za bardzo częstą koloryzacją robię co tydzień taki fajny trick, zresztą zasugerowany przez koleżankę Violę :-).

Mianowicie w sklepie fryzjerskim kupuję ulubioną tubkę farby. Odżywkę zawsze mam na półce w łazience. Co kilka dni mieszam odpowiednią ilość odzywki do włosów ( dobieram tyle by wystarczyło mi na długość moich włosów) następnie dodaję do niej trochę farby do włosów. U mnie zazwyczaj jest to może łyżeczka czubata. Wszystko dokładnie mieszam ze sobą i nakładam na zwilżone włosy. Pozostawiam na około 20-30 mi, po czym myje włosy szamponem. Włosy natychmiast nabierają blasku i koloru :-). Polecam wypróbować.
A wy macie jakieś sprawdzone sposoby na pielęgnację włosów?

Komentarze